Inden for vores åbningstid har du mulighed for at komme forbi vores kontor og få en snak og en kop kaffe. Dette er umiddelbart den hurtigste svarform, da fremmødte typisk får et svar ‘her og nu’. Rådgivningen vil derfor ligeledes typisk være af mere generel karakter ved personligt fremmøde.
Vi opfordrer til, at du medbringer alle relevante bilag ved personligt fremmøde for at opnå den mest grundige og konkrete rådgivning. Ved personligt fremmøde beder vi dig dog venligst medbringe kopier, ikke originaler, da vi ikke har mulighed for at tage kopier, ligesom vi ikke sender bilag retur uden forudgående aftale om det. Relevante bilag kunne f.eks. være lejekontrakter, andelsboligvedtægter, foreningsvedtægter, forvaltningsafgørelser, inkassoskrivelser, stævninger, forsikringsbetingelser, fakturaer, korrespondance med modparten osv.
I forbindelse med videre sagsførelse er den mest optimale rådgivningsform personligt fremmøde. Her kan rådsøgende og retshjælper(e) få hilst på hinanden og afstemt forventninger og diskutere fremgangsmåden ved sagsførelsen. Herunder tænkes bl.a. på sagsførelse ved huslejenævnssager, reaktionsmuligheder ved stævninger osv.
Vi opererer efter først til mølle-princippet, hvorfor det ikke er muligt at booke tider til møde.
Hvis vi ved det videre forløb i trin 2 eller 3-sager finder det hensigtsmæssigt, inviteres rådsøgende dog til et møde uden for retshjælpens normale åbningstid.